Array
            [post_date] => 2019-10-04 15:05:24
            [post_date_gmt] => 2019-10-04 13:05:24
            [post_content] =>
Oslo Fotograflaug inviterer til frokostmøte:)
Meld deg på her: https://oslofotograflaug.hoopla.no/sales/2277838023 Å jobbe som selvstendig fotograf er en hverdag fylt med masse gjøremål. Det å stå bak kamera er bare en liten del av jobben når du driver for deg selv. Hvordan kan du få en mer effektiv fotograf-hverdag og få flere ting gjort? Gi både kropp og hjerne en god start på dagen og bli med Oslo Fotograflaugs frokostmøte 15. oktober klokken 08.00 på Fotografiens hus. Erfaringsutveksling mellom medlemmene hvordan vi kan jobbe smartere er første tema: Derfor har vi har lyst til å høre hvilke rutiner og triks du har i hverdagen for å få ting gjort? Erfaringer vi deler med hverandre, vil gi inspirasjon til oss alle. Det blir enkel frokost og et uformelt treff mellom andre hyggelige kolleger i lauget. Påmelding innen 13. oktober Vi håper å se deg. Velkommen!
[post_title] => Oslo Fotograflaug: Frokostmøte [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => oslo-fotograflaug-frokostmote [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-10-04 15:05:24 [post_modified_gmt] => 2019-10-04 13:05:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10833 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1571097600 [end_date] => 1571097600 [recurring] => [start] => 1571097600 ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 10889 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-11-08 15:24:39 [post_date_gmt] => 2019-11-08 14:24:39 [post_content] =>
Velkommen til medlemskveld - Oslo Fotograflaug Hvordan få tid til personlige prosjekter - og er det samtidig mulig å tjene penger på det? Oslo fotograflaug inviterer denne gangen til studiobesøk hos fotograf Ansgar Valbø som holder til i Nydalen i Oslo. Han jobber 50 prosent av tiden med personlige prosjekter og 50 prosent av tiden med kommersielle oppdrag. – Jeg må jobbe med personlige prosjekter for å få inspirasjon. Samtidig har jeg funnet en måte å ha dette som en ekstra inntektskilde, sier Ansgar. Velkommen til en hyggelig og inspirerende medlemskveld der Ansgar deler sine erfaringer med oss. Tid: 19. november klokken 19.00 Sted: Gjerdrums vei 14, Nydalen Oslo Påmelding: https://oslofotograflaug.hoopla.no/sales/3316057886
Om Ansgar Valbø: Født i 1967. Han har foto- og grafisk utdannelse fra KIAD, Kent Institute of Art & Design, i Rochester, England. Han jobber primært med personlige prosjekter bestående av Still Life, natur- og portrettbilder og hadde sin første utstilling i april 2016. Parallelt utfører han kommersielle jobber for kunder som Get, Eger, Swims, Cappelen Damm, Universitetet i Oslo, Netcom, Pur Norsk, Vega Forlag og Red Ink. [post_title] => Oslo Fotograflaug: Medlemskveld hos Ansgar Valbø [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => oslo-fotograflaug-medlemskveld-hos-ansgar-valbo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-11-08 15:29:07 [post_modified_gmt] => 2019-11-08 14:29:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10889 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1574121600 [end_date] => 1574121600 [recurring] => [start] => 1574121600 ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 11043 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-12-17 15:59:10 [post_date_gmt] => 2019-12-17 14:59:10 [post_content] => [caption id="attachment_11044" align="alignnone" width="1600"] Fra utstillingen Revenants av Wendimagegn Belete. Foto: Christine Tolpinrud[/caption] Vi har åpnet for søknad om utstillingsplass høsten 2020. Frist for å søke er 1. februar 2020. Fotografiens Hus viser fotografi innenfor alle sjangre og etterstreber en bredde i utstillingsprogrammet. Alle som har et godt prosjekt av høy fotografisk kvalitet kan søke om utstillingsplass hos oss. Det er fem ledige utstillingsperioder høsten 2020 og hver periode varer i tre og en halv uke. Søknadsskjemaet skal inneholde en kort og presis beskrivelse av prosjektet, og et utvalg bilder i jpg-format. Les mer på galleriets nettside [post_title] => Fotografiens Hus: Søk utstillingsplass høsten 2020 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => fotografiens-hus-sok-utstillingsplass-hosten-2020 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-12-17 15:59:10 [post_modified_gmt] => 2019-12-17 14:59:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=11043 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1576108800 [end_date] => 1580515200 [recurring] => [start] => 1576108800 ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 11025 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-12-17 14:53:56 [post_date_gmt] => 2019-12-17 13:53:56 [post_content] => [caption id="attachment_10311" align="alignnone" width="1600"]Landskonkurransen Årets bilde – barn, Landskonkurransen 2019. Foto: Sandra Gundersen[/caption] Landskonkurransen 2020 er åpen for innsending. Frist for å delta er 12. januar 2020. Alle yrkesutøvende fotografer og studenter og lærlinger i fotofaget inviteres til å delta i Landskonkurransen 2020. I år er det mulig å delta i ti kategorier: Klassisk portrett, Kreativt portrett, Nyfødt/baby, Barn, Bryllup, Familie/gruppe, Kommersielt, Natur, Reportasje, Åpen klasse. Fotografen med den høyeste sammenlagte poengsummen for sine 4 høyest premierte bilder, blir kåret til Årets fotograf NFF 2020 og vinner Daguerreprisen, 10.000 kroner, gavekort og et napp i NFF’s vandrepremie. 1., 2. og 3. plass sammenlagt i konkurransen vil motta et trofè for sin plassering.
Kan delta med ti bilder
Nytt av året er at du kan delta med inntil 10 bilder totalt, men maksimalt 4 bilder i samme kategori. Det er kun de 4 beste bildene som blir tellende og eventuelt premiert i konkurransen. Poenggivningen på bildene som ikke blir tellende i konkurransen, vil kun bli offentliggjort via opptaket fra juryeringen som publiseres etter premieutdelingen. Det skal kåres topp 10 i konkurransen sammenlagt, med premiering til pallplasseringene.
Internasjonal jury
Juryen består av Jos Verhoogen (Belgia), Martina Wärenfeldt (Sverige), Martin Krystynek (Slovakia), Mikaela Holmberg (Finland), Andy Hens (Tyskland/Belgia) og Tiina Haring (Finland). Premieutdelingen finner sted i forbindelse med Fokus 2020 i Kristiansand 28.–31.mars. Mer informasjon om konkurransen og hvordan du deltar finner du på landskonkurransen.no [post_title] => Landskonkurransen 2020 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => landskonkurransen-2020 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-12-17 14:53:56 [post_modified_gmt] => 2019-12-17 13:53:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=11025 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1576195200 [end_date] => 1578787200 [recurring] => [start] => 1576195200 ) )